Hos CNET har en skribent gjort sig en bemærkning omkring alle de positive udmeldinger omkring Apples iPad-salg, og om hvordan tallet stiger og stiger konsant.
For selvom Apple i andet kvartal (Q2) af 2011 solgte 9,3 mio. iPads, en næsten 200 % stigning i forhold til de 3,3 mio. fra Q2 2010, så er markedandelen på tabletfronten faldet markant.
I Q2 2010 sad Apples iOS således på 94,3 % af tablet-markedet, mens Android som den nærmeste konkurrent blot havde 2,9 %.
I Q2 2011 var det tal vendt til blot 61,3 % til Apples iOS, mens Android-platformen var oppe på 30,1 % af tabletmarkedet.
Ser man det i forhold til, at tabletmarkedet voksede 331 % imellem de to perioder, er det tydeligt, at Android-platformen har formået at vækste meget hurtigere end Apples.
Spørgsmålet er derfor, om fremtiden kommer til at se dyster ud for Apple på tabletfronten, når næsten samtlige store producenter, der kunne tænkes at lave en Android-tablet, allerede har annonceret, at de kommer med en inden årets udgang.