mboost-dp1
ALT GIVES BORT - SÅ JEG KAN FÅ BISTAND
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Hej alle herinde,
Sidste måned blev jeg fyret fra mit job og regnede med at få hjælp. Havde ikke nogen a-kasse eller forsikring Kommunen siger, at jeg ikke må ha' for mere end 10.000 kroner for at få bistand. Så derfor vil jeg nu gi’ alt væk på én måned.
Så kan min sagsbehandler fandme se, at jeg er flad - og jeg kan få bistand til jeg har fundet et nyt job.
Hjælp mig af med alt, hvad jeg ejer – og tilmeld dig min gruppe. Jeg smider nye ting op hver dag!
I dag kan du fx få en Løbechip fra NIKE.
Se min gruppe på facebook her:
Later Jonas
Sidste måned blev jeg fyret fra mit job og regnede med at få hjælp. Havde ikke nogen a-kasse eller forsikring Kommunen siger, at jeg ikke må ha' for mere end 10.000 kroner for at få bistand. Så derfor vil jeg nu gi’ alt væk på én måned.
Så kan min sagsbehandler fandme se, at jeg er flad - og jeg kan få bistand til jeg har fundet et nyt job.
Hjælp mig af med alt, hvad jeg ejer – og tilmeld dig min gruppe. Jeg smider nye ting op hver dag!
Later Jonas
#5:
Hvis det er så lyver de jo (men kommer det bag på nogen at de røde lyver?!), for det er ikke alle dine ejendele der tæller med i de 10.000,- kr.
Bil, hus, båd ect tæller med, men dit køkkenbord, din PC eller en løbechip fra Nike tæller ikke...
Terra - OP, læg dig ned og dø, dit røde løgnatige svin :)
Hvis det er så lyver de jo (men kommer det bag på nogen at de røde lyver?!), for det er ikke alle dine ejendele der tæller med i de 10.000,- kr.
Bil, hus, båd ect tæller med, men dit køkkenbord, din PC eller en løbechip fra Nike tæller ikke...
Jonas Hansen (1) skrev:Hej alle herinde,
Later Jonas
Hvis man selv vælger ikke at have forsikring eller a-kasse mens man ellers sidder i et fint arbejde, så synes jeg helt ærligt ikke man fortjener at kunne få nogen form for hjælp hvis man mister sit arbejde... Ingen medlidenhed herfra...
OP, Få dig et arbejde, hvis det er så galt med jobmuligheder kan du vel altid blive lagerarbejder!!!
Der er altid et job til dem som vil ha et job, og det er vel bedre end understøttelse!
offtopic// kan godt se det er smart at glemme linket til din (højst sandsynligt) afslørende gruppe!
Der er altid et job til dem som vil ha et job, og det er vel bedre end understøttelse!
offtopic// kan godt se det er smart at glemme linket til din (højst sandsynligt) afslørende gruppe!
qw_freak (8) skrev:offtopic// kan godt se det er smart at glemme linket til din (højst sandsynligt) afslørende gruppe!
Han har skam ikke glemt linket, han har bare brugt url-tagget forkert.
Link
terracide (6) skrev:#5:
Fordi de blå er jo også kendt for altid at fortælle sandheden ikke?
Jakob Jakobsen (9) skrev:Link
*klik-klik* Anmeld falsk profil. Bonuspoint til den der identificerer skuespilleren.
Uh. Det fandeme et godt argument. Betal tusindvis af kroner årligt til mig for ingen lyver mindre end jeg gør.
#15:
Eksempel tak?
Det mest "kendte" eksempel fra "blå" side ville være dette:
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/1196165/p...
Men det viser sig at være en rød løgn ;)
Terra - I'm waiting? :)
Eksempel tak?
Terra - I'm waiting? :)
milandt (5) skrev:Det tror jeg roligt du kan regne med.
Hans Youtube-account er i hvert fald oprettet d. 26/5 2010, så det bekræfter jo teorien.
Så fordi man er et opportunistisk møgsvin(Liberal), så gør man ikke noget egennyttigt der er imod loven?
Det var sgu da godt nok den største påstand, og løgn, jeg nogenside har hørt.
Tror du selv på at der ikke bliver spekuleret i skatteundragelse, udnyttelse og overtrædelse af en hver lov og regel der eksisterer, med hjælp fra højt betalte advokater og revisorer?
Der er selvfølgelig også dem der går direkte efter guldet, som Kurt Thorsen, Claus Riskær og mange mange flere.
Så fordi man er et opportunistisk møgsvin(Liberal), så gør man ikke noget egennyttigt der er imod loven?
Det var sgu da godt nok den største påstand, og løgn, jeg nogenside har hørt.
Tror du selv på at der ikke bliver spekuleret i skatteundragelse, udnyttelse og overtrædelse af en hver lov og regel der eksisterer, med hjælp fra højt betalte advokater og revisorer?
Der er selvfølgelig også dem der går direkte efter guldet, som Kurt Thorsen, Claus Riskær og mange mange flere.
Hej Jonas
Jeg er ked af at høre at du har mistet dit job. Jeg kan dog glæde dig med at du har misforstået reglerne, du må gerne have for mere end 10.000 kr. i ejendele, du må bare ikke have mere end 10.000 kr. på din konto.
Derfor vil jeg anbefale dig at beholde dine ting, og kontakte din sagsbehandler igen.
Hej Jonas
Jeg er ked af at høre at du har mistet dit job. Jeg kan dog glæde dig med at du har misforstået reglerne, du må gerne have for mere end 10.000 kr. i ejendele, du må bare ikke have mere end 10.000 kr. på din konto.
Derfor vil jeg anbefale dig at beholde dine ting, og kontakte din sagsbehandler igen.
Socialministeriets vejledning om Lov om Aktiv Socialpolitik skrev:72. Det er hovedreglen, at personer, der har formue, ikke kan få hjælp i form af kontanthjælp eller aktivering. Det fremgår derfor af § 14, stk. 1, 1. pkt., at kommunen ikke kan yde hjælp, hvis ansøgeren eller ægtefællen har formue, som kan dække det økonomiske behov. Dette er en følge af, at loven skal fungere som det underste økonomiske sikkerhedsnet.
Det afhænger af en konkret vurdering i det enkelte tilfælde, hvad der er formue.
Eksempler på formue
73. Formue er fx
penge, herunder overskydende skat, og værdier, som hurtigt kan omsættes til penge, fx aktier, obligationer, andre værdipapirer samt guld, sølv o.l.,
kapitalpensioner,
kostbart indbo, fx malerier og tæpper samt indbo udover det normale,
lotterigevinster, fx pengebeløb, forbrugsgoder, rejser m.v.,
biler,
sommerhuse.
Kommunen ser normalt bort fra formue i form af ejerbolig eller andelsbolig, hvis ansøgeren/familien bor der. Hvis der er en betydelig friværdi i boligen, kan kommunen ud fra en konkret vurdering henvise ansøgeren til at optage lån, forudsat at den pågældende vil kunne klare de øgede boligudgifter, der følger med lånet.
Formuegrænse på 10.000 kr.
Tough titty, biatch, du må sælge dit fucking B&O for at forsørge dig selv. Der ville ikke være fair og velafbalanceret, hvis du fik udbetalt 7 kg. om måneden fra kommunen, mens du gik derhjemme, krydrede røv og afstøvede dine klatmalerier af nogle motherfucking Monet-åkander.
Hvad er det helt præcis ved begrebet "selvforsørgelse", som du har det så pikkesvært med?
Jeg synes, du skal lukke røven og søge dig noget arbejde. Et par måneder på havregryn og lunken mælk skulle nok kunne motivere dig.
Coney (23) skrev:#22 Hold da op... Lad idioten give alt væk uden grund... Så kan det være han lærer det...
LinguaIgnota (26) skrev:....
Tough titty, biatch, du må sælge dit fucking B&O for at forsørge dig selv. Der ville ikke være fair og velafbalanceret, hvis du fik udbetalt 7 kg. om måneden fra kommunen, mens du gik derhjemme, krydrede røv og afstøvede dine klatmalerier af nogle motherfucking Monet-åkander.
Hvad er det helt præcis ved begrebet "selvforsørgelse", som du har det så pikkesvært med?
Jeg synes, du skal lukke røven og søge dig noget arbejde. Et par måneder på havregryn og lunken mælk skulle nok kunne motivere dig.
Hvorfor fanden sidder I og spiller smarter overfor en fiktiv person, der er konstrueret af et reklamebereau for at piske en stemning op overfor personer der ikke betaler ved kasse 1 til fagbevægelsen? Fordi jeres holdningerne har så lidt substans at de ikke ville kunne holde til at blive konfronteret med virkelige personer i virkelige vanskeligheders situation?
Hvis I virkelig har så lidt tillid til at kontanthjælpssystemet under en højreorienteret regering er I stand til at foretage kompetente vurderinger når tildeler understøttelse, ville det så ikke være en idé at få ansat nogle bedre sagsbehandlere? Nårh nej. De er jo organiseret. I FOA. *facepalm*
Lingu spiller til alt, dødt eller levende. Også 19-årige kvinder, som lider af afhugget hoved.Anders Feder (28) skrev:Hvorfor fanden sidder I og spiller smarter overfor en fiktiv person, der er konstrueret af et reklamebereau for at piske en stemning op overfor personer der ikke betaler ved kasse 1 til fagbevægelsen?
P.S.
I vote bullshit/spam and therefore call upon the Mandalaes to banish this thread to the void!Da rulez skrev:Forum
På newz.dk er vi fortaler for den frie debat og modererer derfor meget sjældent i vores forum. Forumsystemet er igennem de tidens løb blevet tilpasset således, at det, langt hen af vejen, er muligt for brugerne selv at holde justits med hinanden. Det sker ved hjælp af karma-systemet (se mere under ”Brug af fora”), men nogle gange kan moderation alligevel være nødvendigt. Når det sker, så er det typisk på baggrund af følgende:
* Indlæg som bryder dansk lovgivning.
* Spam
* Udhængning af privatoplysninger om folk, hvor disse ikke har givet tilsagn til det.
Jeg synes at i allesammen er nogle usympatiske, modbydelige mennesker, og i skulle skamme jer.
Manden har mistet sit job, og prøver desperat at få kontanthjælp så han kan komme ovenpå igen.
Til dig Jonas, jeg har selv haft familiemedlemmer, som har været i klemme, i systemet. Jeg ved hvor svært det kan være at overskue det hele, når man netop har mistet sit arbejde.
Jeg føler virkelig med dig, og ønsker dig kun det bedste. Hvis du giver mig dit kontonummer, skal jeg nok sende dig et lille beløb som støtte, så du kan komme ovenpå igen. Jeg er desværre studerende og har derfor ikke så mange penge, men jeg ved hvor vigtigt det er at støtte hinanden i sådanne situationer.
Manden har mistet sit job, og prøver desperat at få kontanthjælp så han kan komme ovenpå igen.
Til dig Jonas, jeg har selv haft familiemedlemmer, som har været i klemme, i systemet. Jeg ved hvor svært det kan være at overskue det hele, når man netop har mistet sit arbejde.
Jeg føler virkelig med dig, og ønsker dig kun det bedste. Hvis du giver mig dit kontonummer, skal jeg nok sende dig et lille beløb som støtte, så du kan komme ovenpå igen. Jeg er desværre studerende og har derfor ikke så mange penge, men jeg ved hvor vigtigt det er at støtte hinanden i sådanne situationer.
terracide (6) skrev:#5:
sjovt nok synes JEG at han lyder som "et blåt svin" - idet han ikke ved hvad solidartiet er og ikke tænker på fremtiden
terracide (17) skrev:#15:
Eksempel tak?
Hvor pokker har du gået i skole??
Jeg troede at de fleste havde hørt om Hitler, Mussolini, Franco, Shah'en, Pinochet, Suharto etc..
De giver Stalin, Mao, Pol Pot, Kim Il Sung etc. hård kamp i disciplinerne massemord, tortur etc..
Pikkuk (32) skrev:sjovt nok synes JEG at han lyder som "et blåt svin" - idet han ikke ved hvad solidartiet er og ikke tænker på fremtiden
Du glemmer lige, at "han" forventer, at det offentlige skal forsørge "ham" i stedet for at have tænkt på forsikring af fremtiden - det er, hvis man sætter det virkelig på spidsen, et ret rødt træk. Det næste er vel, at "han" brokker sig over, at der ikke findes borgerløn ;-)
arne_v (33) skrev:De giver Stalin, Mao, Pol Pot, Kim Il Sung etc. hård kamp i disciplinerne massemord, tortur etc..
Ja, der skulle både Stalin og Lening til for at overgå Hitler i folkemord. Men det lærte vi interessant nok ikke noget om i skolen. Men det er til dels nok fordi man ikke vidste ret meget. Det meste af min folkeskoletid foregik mens muren stadig stod.
Jeg havde næsten glemt det her: http://www.onkelundonkel.com/shop/product_info.php...
Se #18.arne_v (34) skrev:#FOA
Øh.
Er der nogen som helst konkrete fakta der understøtter den hypotese eller er det et tilfældigt gæt?
arne_v (33) skrev:terracide (17) skrev:#15:
Eksempel tak?
Hvor pokker har du gået i skole??
Jeg troede at de fleste havde hørt om Hitler, Mussolini, Franco, Shah'en, Pinochet, Suharto etc..
De giver Stalin, Mao, Pol Pot, Kim Il Sung etc. hård kamp i disciplinerne massemord, tortur etc..
fasicme != blå...hvor har du haft historie? :)
hgul (35) skrev:Du glemmer lige, at "han" forventer, at det offentlige skal forsørge "ham" i stedet for at have tænkt på forsikring af fremtiden - det er, hvis man sætter det virkelig på spidsen, et ret rødt træk. Det næste er vel, at "han" brokker sig over, at der ikke findes borgerløn ;-)
"De røde" organiserer sig og hjælper hinanden gennem blandt andet fagforeninger og dagpenge. Det kaldes solidaritet, er man imod fagforeninger og skatter til at financiere dagpenge er man per definition ikke rød!
Skal vi snakke om virkelig udnyttelse - vil jeg straks hive (danske)bankpakke to frem - wow! først malker vi så meget vi kan ud af befolkningen, og når lokummet brænder - så har vi jo vores blå venner i folketinget til at sørge for at dem vi malker betaler for at vi ikke går ned med flaget. Se det er smukt!!!
#44:
Nej, det kaldes stavnsbånd, efter devisen om laveste fællesnævner.
Er du virkelig så ung du ikke kan huske dengang Anker var ved at køre DK fallit i 1980'erne?
Jeg har været udsat for det røde tyrrani, hvor de prikkede mig på skulderen og forlangte at jeg meldte mig ind i deres røde klub...ellers ville de strejke.
Jeg skiftede job, afpresning virker ikke på mig og den dag i dag er jeg ikke medlem af de røde misundelsesgrupper.
Og fordi jeg selv forhandler løn og ikke bliver sat i bås med andre er jeg steget +7000,- i løn de sidste 3 år.
Solidaritet er en udslidt misbrugt frace, der kune dækker over røde misundelse over at kan alle ikke, må ingen.
Terra - Hellere død end rød...
Nej, det kaldes stavnsbånd, efter devisen om laveste fællesnævner.
Er du virkelig så ung du ikke kan huske dengang Anker var ved at køre DK fallit i 1980'erne?
Jeg har været udsat for det røde tyrrani, hvor de prikkede mig på skulderen og forlangte at jeg meldte mig ind i deres røde klub...ellers ville de strejke.
Jeg skiftede job, afpresning virker ikke på mig og den dag i dag er jeg ikke medlem af de røde misundelsesgrupper.
Og fordi jeg selv forhandler løn og ikke bliver sat i bås med andre er jeg steget +7000,- i løn de sidste 3 år.
Solidaritet er en udslidt misbrugt frace, der kune dækker over røde misundelse over at kan alle ikke, må ingen.
Terra - Hellere død end rød...
Jeg retter den lige til, så den er optimeret til rød tankegang i dk anno 2010.terracide (45) skrev:Solidaritet er en udslidt misbrugt frace, der kune dækker over røde misundelse over at kan alle ikke, må ingen.
Solidaritet er en udslidt misbrugt frace, der kune dækker over røde misundelse over at kan alle DE ANDRE ikke, må ingen AF DE ANDRE.
Daniel-Dane (40) skrev:Se #18.arne_v (34) skrev:#FOA
Øh.
Er der nogen som helst konkrete fakta der understøtter den hypotese eller er det et tilfældigt gæt?
Det er da et rimeligt dårligt bevis.
For det første giver det ingen tilknytning til navnet FOA, selv hvis det skulle være noget viral reklame.
For det andet synes jeg det lyder rimeligt plausibelt, at en person, der har fået sig en sag han gerne vil have ud til folket, vælger at oprette en YouTube konto til formålet. Enten fordi han ikke har haft en konto før, eller også fordi han vil have en separat konto dedikeret til den her sag.
Alle kan se, at det er skuespil. Spørgsmålet er bare, hvem der står bag. FOA stod bag robotsiden.
Alle kan se, at det er skuespil. Spørgsmålet er bare, hvem der står bag. FOA stod bag robotsiden.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.