mboost-dp1
ALT GIVES BORT - SÅ JEG KAN FÅ BISTAND
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Se #48.arne_v (49) skrev:????
Hvorfor skulle den kendsgerning at YouTube accounten er oprettet på den dat betyde at det er en viral kampagne fra FOA?
Jeg ved godt, at jeg ikke gør det nemt for dig.
Helt sikkert at der er tale om et mediestunt. Telefonnummeret der er opgivet på dba.dk og guloggratis.dk tilhører ifølge degulesider en Simon Bauer. Den mest interessante person med det navn er ham her. Han er både socialdemokrat og kommunikationschef for a-kassen STA. Spørgsmålet er så om det er a-kassen eller socialdemkraterne der står bag, eller om han hjælper venner som fx LO eller 3F.
Daniel-Dane (48) skrev:Alle kan se, at det er skuespil.
Historien har hele tiden lydt usandsynlig.
(den er iøvrigt postet et hav af steder på nettet)
Daniel-Dane (48) skrev:Spørgsmålet er bare, hvem der står bag.
Netop.
Hvis ikke man ved noget, så er alt jo rent gætteri.
Daniel-Dane (48) skrev:FOA stod bag robotsiden.
Det kan også være dem.
Men det kan jo også være 1000 andre enkjelt personer og organisationer.
Jonas Hansen er i hvert fald ven med Simon Bauer på FB.
Jonas Hansen er i hvert fald ven med Simon Bauer på FB.
Well, duh. Men jeg er ligeglad med deres mening.arne_v (56) skrev:Det kunne jo være, at de selv synes at de gør en forskel om det er dem eller ej!
arne_v (50) skrev:Altså:
blå = kun alle de pæne demokratiske højreorienterede
rød = både alle de pæne demokratiske venstreorienterde og alle massemorderne fra udlandet bundtet sammen
Vor herre til hest for en plat argumentation.
Er det ikke meget normalt når man ender ud i de her idelogiske debatter? Jeg synes ofte de nærmer sig religiøs fanatisme.
Jeg ville aldrig give dem kredit for det her.arne_v (59) skrev:#57
Sikkert.
Men husk så at lade værd med at brokke dig hvis der er nogen som beskylder dig for noget som din nabo har gjordt.
Daniel-Dane (61) skrev:Jeg ville aldrig give dem kredit for det her.
Jeg synes stadig det er uretfærdigt og et problem at vælge et tilfældigt navn.
Måske blev det nævnt uden videre omtanke; måske ved vedkommende, der bragte det på bane, godt (ved nærmere eftertanke), at det var usikkert, hvem hvem bagmanden er.
Men jeg vil tro, at det godt kan give negative associationer omkring firmaet til både passive læsere og debattørene når tråden fortsætter.
(Når det er sagt, er jeg selvfølgeligt glad for, at der er både kritiske og vakse mennesker til)
arne_v (50) skrev:Altså:
blå = kun alle de pæne demokratiske højreorienterede
rød = både alle de pæne demokratiske venstreorienterde og alle massemorderne fra udlandet bundtet sammen
Vor herre til hest for en plat argumentation.
"demokratiske" being keyword.
At man så under den kolde krig havde bånd til regimer kan undskyldes med at det røde alternativ var meget værre...specielt hvis det havde vundet.
Der var masser af folk herhjemme der gerne så os knyttet til USSR...dem anser jeg jeg lige så meget for forræddere som dem der sammenarbejde/sympatiserede med nazismen/facismen under Anden Verdenskrig.
Den sande røde historie er grufuld...og grusom...og forgår stadig.
Nord-korea er et levn af hvad der sker når det bliver for rødt.
Der er aldrig et samfund der har taget taget skade af at være et ægte demokrati..og ikke bare af navn, så som DDR.
GormDK (62) skrev:Jeg synes stadig det er uretfærdigt og et problem at vælge et tilfældigt navn.
Måske blev det nævnt uden videre omtanke; måske ved vedkommende, der bragte det på bane, godt (ved nærmere eftertanke), at det var usikkert, hvem hvem bagmanden er.
Men jeg vil tro, at det godt kan give negative associationer omkring firmaet til både passive læsere og debattørene når tråden fortsætter.
(Når det er sagt, er jeg selvfølgeligt glad for, at der er både kritiske og vakse mennesker til)
Nu må I kraftstejleme lige...
terracide (63) skrev:Der er aldrig et samfund der har taget taget skade af at være et ægte demokrati..og ikke bare af navn, så som DDR.
Er der rent faktisk lande med ÆGTE demokrati? (Altså hvor det er FOLKETS mening tæller, og ikke de lobbyister der står parat til at få brune tunger inde på christiansborg?)
At være "rød" er lige så hjernelamt som at være "blå", men de fleste har åbenbart den holdning at man absolut SKAL deles op i disse grupperinger..
#63: Der er heller intet land der nogensinde har taget skade af at være ægte kommunistisk. For det er aldrig implementeret - bl.a. fordi det virker umuligt.
Ydermere: Se på USA og deres hetz mod "rød" litteratur i løbet af den kolde krig.
Masser af undertrykkelse (og sikkert det der er værre) - i det "blå"'s navn.
Ingen form for politik eller holdning er korrekt eller mere uskyldig end en anden. Det er bullshit.
Ydermere: Se på USA og deres hetz mod "rød" litteratur i løbet af den kolde krig.
Ingen form for politik eller holdning er korrekt eller mere uskyldig end en anden. Det er bullshit.
themuss (66) skrev:
Alle politikere er lort. Hvis man tror der er forskel på blå og rød stue er man idiot eller blændet og præprogrammeret.
Det er vel et eller andet sted forkert at tale om blå og rød stue efterhånden. De er jo ved at falde over hinanden for at love de samme ting. Røvhuller hele bundet.
MartinSand (70) skrev:nu er linkedin profilen væk
Fail. Der er altså noget patetisk over hvor meget de gør ud af det. "Novra, vi er på Facebook! Er vi så unge nu??"
reefermadness (65) skrev:Er der rent faktisk lande med ÆGTE demokrati? (Altså hvor det er FOLKETS mening tæller, og ikke de lobbyister der står parat til at få brune tunger inde på christiansborg?)
Direkte demokrati er ikke altid nogen success.
Californiens økonomi er et godt eksempel på hvor galt det kan gå.
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cac...
Jeg synes godt de må lære, at ting forsvinder ikke, bare fordi man sletter dem, når det ligger på nettet.
Nåja, og det er googles cache for hans linkedin-profil.
En liste over hvad han har lavet iflg. hans linkedIn:
Erhverspolitisk konsulent at Campingrådet
Konsulent (information og politik) at DUI-LEG og VIRKE
Medlem af Byrådet at Køge Kommune
politisk assistent / akademisk medarbejder at Den socialdemokratiske folketingsgruppe
Medlem af Forretningsudvalget at (link til socialdemokraterne)
Amtsformand / medlem af HB at (--||--)
Konsulent (information og politik at DSU
Jeg synes godt de må lære, at ting forsvinder ikke, bare fordi man sletter dem, når det ligger på nettet.
Nåja, og det er googles cache for hans linkedin-profil.
En liste over hvad han har lavet iflg. hans linkedIn:
Erhverspolitisk konsulent at Campingrådet
Konsulent (information og politik) at DUI-LEG og VIRKE
Medlem af Byrådet at Køge Kommune
politisk assistent / akademisk medarbejder at Den socialdemokratiske folketingsgruppe
Medlem af Forretningsudvalget at (link til socialdemokraterne)
Amtsformand / medlem af HB at (--||--)
Konsulent (information og politik at DSU
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1358877.ece skrev:[...]og Jonas antyder i en mail til nationen!, at der er andre end ham selv bag bortgivningsaktionen:
- Tingene er rigtige og gives bort til dem, der byder ind på dem. Gruppen skal ikke eksistere særligt meget længe inden vi afslører afsender - dog længe nok til, at vi får budskabet - kontanthjælp er ikke bare noget man kan få automatisk - er blevet spredt godt, skriver Jonas.
ZiN (67) skrev:#63: Der er heller intet land der nogensinde har taget skade af at være ægte kommunistisk. For det er aldrig implementeret - bl.a. fordi det virker umuligt.
Løse påstande er de røde også glade for...men at du lige frem vil ty til omvendtbevisførelse siger det hele...
Terra - Heller død end rød...og dum.
terracide (82) skrev:Terra - Heller død end rød...og dum.
Så må vi håbe du snart dør rød og dum, for du er satme ikke for spids at høre på lige nu.
Jeg kan fint leve med når rabler dit pirathalløjsa af, der har du idet mindste fat i noget af det rigtige. Men nå vi snakker rød/blå i politik, så skrider det sgu da helt for dig unge ven.
Det er fint du har nogle holdinger til politik, men ligefrem at sætte dem op sort/hvidt som du gør her i debatten, det kan umuligt være sundt.
Kære Terra, gå en tur ud i det fine vejr, eller nedlæg noget mere af Fullrates netværk, alt andet end at fremstille din utrolige politiske dumhed her på debatten er acceptabelt.
Jeg har endnu tilgode at se dig fremvise reelle beviser for dine påstande, og kom nu ikke og kald mig for en rød lakaj, kommunist, eller hva fanden du nu end finder på.
Fremlæg nu istedet nogle reeller beviser, så skal jeg hjertens gerne tage dig seriøst min unge ven.
#85 Ja, ok, men helt nede på bunden, så har Terra fat i noget når han provokerer patterne. At han så raver rundt oppe i skyerne, eller nede i en dunkel grotte, hvor han slet ikke fatter hat af argumenter, det er en anden side af sagen.
Men i den her tråd, der er han da fuldstændig ude og svømme, gad vide hvormange psykiaterer Terra ville kunne holde beskæftiget over en lang lang laaaaaaaaaaaaaang årrække, ikke så få vil jeg skyde på :)
Men i den her tråd, der er han da fuldstændig ude og svømme, gad vide hvormange psykiaterer Terra ville kunne holde beskæftiget over en lang lang laaaaaaaaaaaaaang årrække, ikke så få vil jeg skyde på :)
Det lader til ret mange herinde er i tvivl om hvad liberalisme er, så jeg vil lade Margaret Thatcher forklare det for jer:
#83:
Cart before horse eh?
Hvor mange flere skal dø i jeres forsøg på at indføre "ægte kommunisme"?
Jeg vil glæde mig til at du viser hvor de "blå" dukker op på denne liste?
http://www.hawaii.edu/powerkills/NOTE1.HTM
Her kan jeg så vise Ole Sohn i DDR:
http://www.uriasposten.net/?p=3893
Et stk rødt landsforræddere...som åbenbart er bedre end en nazist for de "bløde" røde herhjemme...says it all.
Cart before horse eh?
Hvor mange flere skal dø i jeres forsøg på at indføre "ægte kommunisme"?
Jeg vil glæde mig til at du viser hvor de "blå" dukker op på denne liste?
http://www.hawaii.edu/powerkills/NOTE1.HTM
Et stk rødt landsforræddere...som åbenbart er bedre end en nazist for de "bløde" røde herhjemme...says it all.
I øvrigt er "Jonas" meget ihærdig med at udbrede sit spam..
http://www.google.dk/search?q="alt+gives+bort...
måske skulle "Jonas" søge et arbejde i stedet for at sidde og spamme på alverdens hjemmesider.
http://www.google.dk/search?q="alt+gives+bort...
måske skulle "Jonas" søge et arbejde i stedet for at sidde og spamme på alverdens hjemmesider.
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1359342.ece#ixzz0qIQBzJvg skrev:Endnu en kampagne fyldt med løgn
På nettet hedder han Jonas Hansen, og er arbejdsløs. I virkeligheden hedder han Thomas Gaarde og er skuespiller - men hvem står bag?
De forsøger, må man sige. Reklameselskaberne har kronede dage. Og hvem betaler? Det gør dem i A-kassen eller fagforeningerne.
terracide (88) skrev:#83:
Haha, du linkede til Uriasposten, så bliver det vist ikke mere fail.
Uriasposten skrev:For god ordens skyld må jeg hellere nævne at Ole Sohn ikke har svaret på emails, og derfor ikke har bekræftet/afkræftet hvorvidt det var ham som deltog i fejringen
Det siger vist det hele.
Skovtrolden - alle "røde" er ikke kommunister, alle "blå" er ikke nazister.
#88:
Og nu bruger du strawman - virkelig flot. Jeg har aldrig støttet den "kommunisme" der er blevet indført i diverse lande i verden, ligesom jeg har påpeget at det ikke er rigtig kommunisme (USSR var totalitarianisme/depotisme, nord korea er bare depotisme og Kina... er ... Ja. Kina).
Man kan ikke tvangs-indføre kommunisme. Det er allerede påvist af Marx (mindes jeg). Det er en lang, træg, indføringsfase.
Men nu vi er ved det, hvor mange mennesker skal der så dø får vi får "blåt" styre eller "frihed" i hele verden? Krigen i Irak tager ofre hver dag.
Og nu bruger du strawman - virkelig flot. Jeg har aldrig støttet den "kommunisme" der er blevet indført i diverse lande i verden, ligesom jeg har påpeget at det ikke er rigtig kommunisme (USSR var totalitarianisme/depotisme, nord korea er bare depotisme og Kina... er ... Ja. Kina).
Man kan ikke tvangs-indføre kommunisme. Det er allerede påvist af Marx (mindes jeg). Det er en lang, træg, indføringsfase.
Men nu vi er ved det, hvor mange mennesker skal der så dø får vi får "blåt" styre eller "frihed" i hele verden? Krigen i Irak tager ofre hver dag.
#86: Ja, terra har fat i at det er ulovligt og sandsynligvis skader industrien på en eller anden vis. Men så længe det står ubevist hen præcis hvor meget det skader kan man ikke (i min mening) påsætte sig hetz og had mod gruppen uden at analysere dets konsekvenser - som indtil videre (hvis man bemærker det lidt) har betydet at musik generelt er blevet udbredt hurtigere, onlinesalg er groet (meget!), samt at musikspredningen (af alle genre, ikke kun mainstream) er blevet meget større - og ydermere tage den voldsomme aktion, der er taget, i mod dem.
Det er et vagt og stærkt udefineret punkt der kastes med mere mudder her end klimadebatten (hvor terra, sjovt nok også er på dybt vand).
At han så her også er på dybt vand og totalt sort/hvid rører efterhånden ikke mig. Det er jeg sgu vant til.
Det er et vagt og stærkt udefineret punkt der kastes med mere mudder her end klimadebatten (hvor terra, sjovt nok også er på dybt vand).
At han så her også er på dybt vand og totalt sort/hvid rører efterhånden ikke mig. Det er jeg sgu vant til.
#54 & 79
Det er vel næppe overraskende at det er en eller anden med tilknytning til et politisk oarti på venstrefløjen, fagbevægelsen eller ihvertfald på en eller anden måde lidt "rød" der står bag.
KU, CEPOS, DI etc. plejer jo ikke at mene at bisytandsklienter skal have mere.
Det er vel næppe overraskende at det er en eller anden med tilknytning til et politisk oarti på venstrefløjen, fagbevægelsen eller ihvertfald på en eller anden måde lidt "rød" der står bag.
KU, CEPOS, DI etc. plejer jo ikke at mene at bisytandsklienter skal have mere.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.