mboost-dp1
video deling
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
hej,
jeg ønsker at del en avi fil på 83 min. så den kommer til at ligge i 2* 41½ min. Hvordan er det nu lige man gør det ? har brugt hele min aften på at lede på google efter software der kan hjælpe mig har søgt på split avi file avi splitting osv. i må ikke henvise mig til doom9 (eller hva det nu hedder) for det er da en møg side på forhånd tak :)
jeg ønsker at del en avi fil på 83 min. så den kommer til at ligge i 2* 41½ min. Hvordan er det nu lige man gør det ? har brugt hele min aften på at lede på google efter software der kan hjælpe mig har søgt på split avi file avi splitting osv. i må ikke henvise mig til doom9 (eller hva det nu hedder) for det er da en møg side på forhånd tak :)
#3 det har jeg prøvet det prg. det er da det værste lort der findes havde fat i lidt andre programmer men de fleste ville kun lade mig få 11½ min af min film underligt måske fordi det var freeware?
#2 når jeg trykker på avi linket siger min browser: uucp er ikke en registreret protokol. hva er det nu lige for noget? kører firefox som browser?
ellers os er der måske en der kan forklare mig hvordan virtualdub virker helt præsist gerne med lidt billeder måske :) har lige prøvet at lege med det igen her idag og får det stadig ikke til at virke æv når jeg åbner min fil giver den mig en advarsel på et eller andet har ikke lige set nærmere på den men den er ret lang ca 4-5 linier kom til et sted i virtualdub hvor den ville ha en codec til et eller andet program?
håber lige i kan guide mig igennem det hele bruger xp pro. og en amd athlon xp processer på 2010 MhZ hvis det har nogen betydning?
#2 når jeg trykker på avi linket siger min browser: uucp er ikke en registreret protokol. hva er det nu lige for noget? kører firefox som browser?
ellers os er der måske en der kan forklare mig hvordan virtualdub virker helt præsist gerne med lidt billeder måske :) har lige prøvet at lege med det igen her idag og får det stadig ikke til at virke æv når jeg åbner min fil giver den mig en advarsel på et eller andet har ikke lige set nærmere på den men den er ret lang ca 4-5 linier kom til et sted i virtualdub hvor den ville ha en codec til et eller andet program?
håber lige i kan guide mig igennem det hele bruger xp pro. og en amd athlon xp processer på 2010 MhZ hvis det har nogen betydning?
det her program hjalp mig fandme rigtig meget: AVI Splitter & MPEG Splitter 1.01 første program jeg henter fra det link wolly gav mig virkede rigtig godt meget bedre end alle de andre jeg har prøvet (og jeg har nok prøvet en 15-25 programmer) tak skal i ha det er da et program der virker rigtig godt og super hurtigt
-->TAK
-->TAK
hmm nu er min lyd blevet forsinket efter jeg delte min fil lyden kommer ca med 2-3 sek. forsænkelse har i os en løsning på det?
Vil mene du får et bedre resultat hvis du bruger VirtualDub (guide til klipning). Det er et af de mest brugte programmer til alt Avi editting overhovedet.
Vil mene du får et bedre resultat hvis du bruger VirtualDub (guide til klipning). Det er et af de mest brugte programmer til alt Avi editting overhovedet.
med virtualdub laver den samme fejl lyden bliver simpelthen forsinket både når jeg ser den på min comp og når jeg brænder den inden jeg åbner filen i virtual.... giver den mig en medelse om at der er et eller andet med min lyd?
jep helt efter beskrivelsen men beskrivelsen siger på et af billederne at man skal sætte lyden til "avi audio" men det findes altså ikke i den version jeg har af virtualdud og det er version 1.5.10
ny information afspiller jeg filen i virtualdub er den også forsinket helt fra starten men hvis jeg vælger en anden afspiller er lyden som den skal
jeg hentede mega pakken (18,1mb) og instalerede den og alle dem man kunne vælge til som extra men den er stadig forsinket aner virkelig ikke hva der sker for den
Og det er ikke bare fordi din computer ikke er hurtig nok til at trække det.
Oh ja, hvis du bruger Windows Media Player, er det sikkert derfor. Prøv en rigtig afspiller...
Og det er ikke bare fordi din computer ikke er hurtig nok til at trække det.
Oh ja, hvis du bruger Windows Media Player, er det sikkert derfor. Prøv en rigtig afspiller...
nej for det er ligemeget hvilken afspiller jeg bruger har prøvet flere forskelige og det virker fint men hvis jeg bruger video delings programmer virker lyden ikke som den skal og det er det der er problemet
nej det er rigtig underligt at den gør det men jeg får stadig en meddelse om inden jeg får min fil indt i virtualdub og den handler om noget med min lyd i filen? vil i ha den så i kan hjælpe mig udfra den?
hmm tager os for lang tid for mig at uploade kan ma ikke splitte lyd filen og video filen for sig og se om man kan gøre et eller andet ved lyd filen måske et nyt lyd format og så samle den igen?
At splitte video og lyder kaldes at "demultiplexing".
At samle det igen kaldes "multiplexing".
Det er ikke usandsynligt, at det kan rette op på problemet... Jeg har ihvertfald hørt om andre der har haft det problem ;)
Der står lidt om det på: www.videohelp.com/faq.htm
Det er også et par links til nogle programmer (Jeg har ikke checket licenserne :-S)
At splitte video og lyder kaldes at "demultiplexing".
At samle det igen kaldes "multiplexing".
Det er ikke usandsynligt, at det kan rette op på problemet... Jeg har ihvertfald hørt om andre der har haft det problem ;)
Der står lidt om det på: www.videohelp.com/faq.htm
Det er også et par links til nogle programmer (Jeg har ikke checket licenserne :-S)
virtualdub has detected an improper VBR audio encoding in the source AVI file and will rewrite the audio header whit standard CBR values during processing for better compatilbility. This may introduce up to 13314 ms of skew from the video stream: If this is unacceptable decomprees the *entire* audio stream to an uncompressed WAV file and recompress whit a constant bitrade encoder. (bitrate: 145.5 |-- 17,6 kbps)
det er den meddelse jeg får når jeg åbner min fil... tegnet som er helt til sidst (|--) er et tegn den viste skulle stå der og det tegn kan mit tastatur ikke lave det er en lodret lige streg og der er en streg i bunden af den lodrette og en streg midt på den lodrette ? nogen der kan bruge den meddelse til noget?
det er den meddelse jeg får når jeg åbner min fil... tegnet som er helt til sidst (|--) er et tegn den viste skulle stå der og det tegn kan mit tastatur ikke lave det er en lodret lige streg og der er en streg i bunden af den lodrette og en streg midt på den lodrette ? nogen der kan bruge den meddelse til noget?
Og det er derfor du skal bruge VirtualdubMod eller Nandub, når du har fat i AVI filer med VBR lyd. Avery Lee har sagt, at Virtualdub aldrig kommer til at understøtte andet end CBR lyd, fordi AVI ikke understøtter andet, og forsøg på at komme VBR lyd i AVI er et grimt hack og alle, der gør det, gør det på forskellige måder.
gider du lige lave et link til nandub? direkte så jeg bare skal trykke et sted for at hente det ned?
ja virtualdubmod fandt jeg også selv men det var det andede link nunudub den vil ikke instalere virtualdubmod?
nå nu fik jeg instaleret det men den giver mig stadig samme meddelse som virtualdub plus at det her program chrasher helt vild og går i stå hele tiden og kan ikke afspille filen uden at gå i stå lorte program
hvad er det nu lige du mener med fejl 40 ? det er bare den samme fejl som jeg også fik i virtualdub
nogen der kunne lave et link til nandub?
nogen der kunne lave et link til nandub?
Nej, der er ikke nogen, der kan lave et link til Nandub, fordi Doom9.org tillader ikke, at man linker direkte til filerne på serveren. Derfor skal du selv lede efter det på siden, jeg linkede til før. Det kan da heller ikke så forpulet svært altså!
Og måske skulle du prøve at prøve Google før du spørger om, hvad noget betyder: Fejl 40. Kært barn har mange navne, som du kan se af den side.
Og måske skulle du prøve at prøve Google før du spørger om, hvad noget betyder: Fejl 40. Kært barn har mange navne, som du kan se af den side.
Hæhæ, det var nu mest ment sarkastisk. Men helt ærligt, det er da også groft at kalde det et lorte program, når et andet program også giver fejl, ja, så ligger fejlen nok et andet sted :P
Uh, stadig sarkastisk.
Hæhæ, det var nu mest ment sarkastisk. Men helt ærligt, det er da også groft at kalde det et lorte program, når et andet program også giver fejl, ja, så ligger fejlen nok et andet sted :P
Uh, stadig sarkastisk.
hmm ja det er nok ikke programmet der fejler noget men det er heller ikke fejl 40 :-) men mon ik det er min fil der fejler noget kan da slet ikke finde nandub har søgt på deres side vil lige prøve google! det er 2 forskelige programmer virtualdub og nandub ik?
@007: Du begynder at virke bare en smule irriterende og tilmed latterlig hjælpeløs.
Værsgod!
Det link er det øverste på siden med downloads på doom9. Eller hvis du kun vil have Nandub, så er det det første, der står under "DivX / MPEG-4 encoders".
Og prøv så at læse indenad inden du spørger om hjælp en anden gang. Ellers kan det være, at du hører et eller flere "*PLONK*!"
Værsgod!
Det link er det øverste på siden med downloads på doom9. Eller hvis du kun vil have Nandub, så er det det første, der står under "DivX / MPEG-4 encoders".
Og prøv så at læse indenad inden du spørger om hjælp en anden gang. Ellers kan det være, at du hører et eller flere "*PLONK*!"
jaja det er muligt men så er jeg jo såen hmm nandub ved ikke hvilket program den skal bruge til at instalere sig selv med? et nyt problem :(
heh, mht at være "lang tid om at finde ud af" at "personen er for hurtig på aftrækkeren", er jeg den eneste der har en formodning om at "007" også er "pokana" ( http://newz.dk/user/details/11878/ ) , samme skrivestil, samme "hurtig på aftrækkeren"-type og har samme (for)navn under profilen.
hvis dette ikke giver nogen mening, så er der nok fordi jeg nok burde ligge i min seng, har mega søvnunderskud ;/
hvis dette ikke giver nogen mening, så er der nok fordi jeg nok burde ligge i min seng, har mega søvnunderskud ;/
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.