mboost-dp1
ALT GIVES BORT - SÅ JEG KAN FÅ BISTAND
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
#100:
Jeg vil skide på hvad han mener, når fakta modsiger ham:
http://da.wikipedia.org/wiki/Ole_Sohn
Terra - Der stadig venter på de "blå" massakre...de røde er jo talrige.
Jeg vil skide på hvad han mener, når fakta modsiger ham:
http://da.wikipedia.org/wiki/Ole_Sohn
#101: Jeg vil skide på hvad du mener. Ole Sohn er ikke rigtig "rød". Der har aldrig været en rigtig "rød" mand, fordi ingen ved, hvad rigtig kommunisme er. Det er en løs teori uden endegyldigt svar.
Og mhb. "venter på blå massakre"... Ja. Hvad skal jeg sige. Åbn øjnene. Du er jo tydeligvis vilblind/døv/dum...
Og mhb. "venter på blå massakre"... Ja. Hvad skal jeg sige. Åbn øjnene. Du er jo tydeligvis vilblind/døv/dum...
terra du er så ensporet i din tankegang at jeg får knopper i røven af det.
"never argue with an idiot, they will drag you down to their level and beat you with experience."
med det i tankerne vil jeg trække mig ud af denne debat, og overlade dig til dine røde dæmoner og egoisme religion.
"never argue with an idiot, they will drag you down to their level and beat you with experience."
med det i tankerne vil jeg trække mig ud af denne debat, og overlade dig til dine røde dæmoner og egoisme religion.
... Det tog 50-60 indlaeg, foer der var en der fangede den.
Jeg er skraemt. Virkeligt skraemt.
Jeg vil dog gerne modbevise det og sige, at jeg snildt kan lave ZiN roed - jeg skal blot bruge en spand maling og noget tape.
#Terra
Hvordan vil du definere om man er blaa eller roed?
Hvad nu hvis man kan lide lidt af det hele?
Er man saa gul? Eller groen?
Bliver man lilla, hvis man nu synes en blanding med fortrin for det 'roede' er bedst?
Hvilken farvekode ser du dig selv under?
Blaa? Jamen saa stoetter du jo folkemord, undertrykkelse, uvidenhed og er generelt et daarligt menneske, socialt opfattet af dine medmennesker.
Er du roed?
Jamen saa stoetter du jo folkemod, undertrykkelse, uvidenhed og er generelt et daarligt menneske, socialt opfattet af dine medmennesker.
At du konstant plaprer loes om at de 'roede' draeber folk, er jo dybt retarderet.
Du burde nok naermere se dig omkring og fatte at alle de her krige absolut intet har med roed eller blaa maling at goere.. -.-
... Det tog 50-60 indlaeg, foer der var en der fangede den.
Jeg er skraemt. Virkeligt skraemt.
Jeg vil dog gerne modbevise det og sige, at jeg snildt kan lave ZiN roed - jeg skal blot bruge en spand maling og noget tape.
#Terra
Hvordan vil du definere om man er blaa eller roed?
Hvad nu hvis man kan lide lidt af det hele?
Er man saa gul? Eller groen?
Bliver man lilla, hvis man nu synes en blanding med fortrin for det 'roede' er bedst?
Hvilken farvekode ser du dig selv under?
Blaa? Jamen saa stoetter du jo folkemord, undertrykkelse, uvidenhed og er generelt et daarligt menneske, socialt opfattet af dine medmennesker.
Er du roed?
Jamen saa stoetter du jo folkemod, undertrykkelse, uvidenhed og er generelt et daarligt menneske, socialt opfattet af dine medmennesker.
At du konstant plaprer loes om at de 'roede' draeber folk, er jo dybt retarderet.
Du burde nok naermere se dig omkring og fatte at alle de her krige absolut intet har med roed eller blaa maling at goere.. -.-
terracide (101) skrev:
*host*
#Topic
Var det ikke en ide at gaa efter bolden, fremfor manden?
Udfra hvad jeg laeser her, saa mener folk at overfoerselshjaelp skal fjernes fra Danmark af?
Er der nogen med bare et gram af samfundsvidenskab i sig, der synes dette?
Vi snakker ikke om junkier eller nassere. Vi snakker om folk der ryger ud af et job og skal bruge 2-3 ekstra maaneder paa at finde et nyt.
Vi snakker 4500 om maaneden efter skat.
Lad mig komme med et eksempel (eller 2) fra den virkelige verden:
Kammerat 1 besidder et job hvor han hoester 35.000kr ind, bliver fyret fordi de oensker at outsource til Mauritius.
Kammerat 1 har 8 maaneder foer dette, koebt en andelslejlighed til 350.000kr.
Ejendomsvurderingen ligger i 15.000kr idag, grundet utroligt fail-laan i andelsforeningen, som Danske Bank ellers har godkendt inden koeb for Kammerat 1.
Han skal nu have hjaelp i 1-2 maaneder mens han soeger job.
Kammerat 1 faar at vide at han skal saelge sin lejlighed med et tab paa over 300.000kr, blot for at kunne indkassere ~10.000kr i overfoerselshjaelp.
Resultat:
Kammerat 1 faar ikke hjaelp af staten, men finder istedet et 'daarligere' job, som kun give 24.000kr om maaneden.
Staten gaar nu glip af, skal vi sige 3.000 i skat, kontra den tidligere modtagne loen.
Jobsituationen er stadig skidt, primaert fordi der ikke er tid eller mulighed for at soege, saa lav-loennen koerer nu videre, uden udsigt til at kunne soege noget andet.
Eller i det hele taget at Kammerat 1 er *villig* til at proeve noget andet, for det kunne jo ske at man blev fyret i proeveperioden - og saa er der jo 0 opsigelse og 0 hjaelp fra staten.
Genial loesning.
Saa hvad betaler Kammerat 1 skat for? Han kan ikke faa hjaelp, han skal saelge alt hvad han ejer og har, *foer* han kan faa hjaelp.
Det er skidt for Danmarks meningsmaaling, tbh.
Kammerat 2 har et job som QA medarbejder. Han har en fysik ph.d fra universitetet i Barcelona. Han hiver smaa 30.000 hjem. Han bliver fyret pga nedskaeringer og sidder uden job.
Han faar overfoerselshjaelp, fordi han har koebt lejlighed i hans kones navn.
The system works! En husstand med 2 indkomster kan godt faa hjaelp, selvom den ene hiver en OK maengde $$ hjem.
En hustand med 1 indkomst kan ikek faa hjaelp uden at saelge huset.
Yessir, genialt :D
Og saa kigger vi paa regeringens geniale loesninger paa 'problemet' med at mange misbruger dagshjaelpen. Vi halverer den da! For det loeser jo problemet! Nu smider vi kun halvdelen af pengene ud af vinduet! GREAT! :D
Var det ikke en ide at gaa efter bolden, fremfor manden?
Udfra hvad jeg laeser her, saa mener folk at overfoerselshjaelp skal fjernes fra Danmark af?
Er der nogen med bare et gram af samfundsvidenskab i sig, der synes dette?
Vi snakker ikke om junkier eller nassere. Vi snakker om folk der ryger ud af et job og skal bruge 2-3 ekstra maaneder paa at finde et nyt.
Kammerat 1 besidder et job hvor han hoester 35.000kr ind, bliver fyret fordi de oensker at outsource til Mauritius.
Kammerat 1 har 8 maaneder foer dette, koebt en andelslejlighed til 350.000kr.
Ejendomsvurderingen ligger i 15.000kr idag, grundet utroligt fail-laan i andelsforeningen, som Danske Bank ellers har godkendt inden koeb for Kammerat 1.
Han skal nu have hjaelp i 1-2 maaneder mens han soeger job.
Kammerat 1 faar at vide at han skal saelge sin lejlighed med et tab paa over 300.000kr, blot for at kunne indkassere ~10.000kr i overfoerselshjaelp.
Resultat:
Kammerat 1 faar ikke hjaelp af staten, men finder istedet et 'daarligere' job, som kun give 24.000kr om maaneden.
Staten gaar nu glip af, skal vi sige 3.000 i skat, kontra den tidligere modtagne loen.
Jobsituationen er stadig skidt, primaert fordi der ikke er tid eller mulighed for at soege, saa lav-loennen koerer nu videre, uden udsigt til at kunne soege noget andet.
Eller i det hele taget at Kammerat 1 er *villig* til at proeve noget andet, for det kunne jo ske at man blev fyret i proeveperioden - og saa er der jo 0 opsigelse og 0 hjaelp fra staten.
Genial loesning.
Saa hvad betaler Kammerat 1 skat for? Han kan ikke faa hjaelp, han skal saelge alt hvad han ejer og har, *foer* han kan faa hjaelp.
Det er skidt for Danmarks meningsmaaling, tbh.
Kammerat 2 har et job som QA medarbejder. Han har en fysik ph.d fra universitetet i Barcelona. Han hiver smaa 30.000 hjem. Han bliver fyret pga nedskaeringer og sidder uden job.
Han faar overfoerselshjaelp, fordi han har koebt lejlighed i hans kones navn.
The system works! En husstand med 2 indkomster kan godt faa hjaelp, selvom den ene hiver en OK maengde $$ hjem.
En hustand med 1 indkomst kan ikek faa hjaelp uden at saelge huset.
Yessir, genialt :D
Og saa kigger vi paa regeringens geniale loesninger paa 'problemet' med at mange misbruger dagshjaelpen. Vi halverer den da! For det loeser jo problemet! Nu smider vi kun halvdelen af pengene ud af vinduet! GREAT! :D
fidomuh (109) skrev:
Kontanthjælpen er altså højere end 4500 kr. efter skat.
fidomuh (109) skrev:
Begge burde have meldt sig ind i en a-kasse mens de tjente gode penge, og på den måde have forsikret sig selv mod arbejdsløshed. Det kan være trælse penge at bruge på det i opgangstider, men man kan ret hurtigt blive glad for det i nedgangstider.
Et medlemskab af en a-kasse er i mine øjne ligeså vigtigt som en indboforsikring til mit hjem og en rejseforsikring hvis jeg skal ud af landet og selvom dagpengeperioden bliver forkortet, så er der stadig mulighed for at sikre en del af sin indtægt i en periode uden man bliver mødt med krav om at sælge hus, bil osv.
Jeg er personligt ret glad for, at ikke bare hvem som helst kan få kontanthjælp, for det ville hurtigt gøre det endnu mere svært at få råd til ordentlig ældrepleje, skoler, hospitaler og lignende.
Som andre er inde på, så bør man betragte a-kasse/dagpenge som en arbejdsløshedsforsikring, for det er hvad det i virkeligheden er.
Er man ikke forsikret, er man på den. Det er uanset om man bliver arbejdsløs uden arbejdsløshedsforsikring eller huset brænder uden at huset er forsikret.
Kontakthjælp er tiltænkt at være en sidste udvej for at folk uden job ikke skal dø af sult. Derfor er der skrappe regler som f.eks. størrelsen af ens formue, osv.
Er man ikke forsikret, er man på den. Det er uanset om man bliver arbejdsløs uden arbejdsløshedsforsikring eller huset brænder uden at huset er forsikret.
Kontakthjælp er tiltænkt at være en sidste udvej for at folk uden job ikke skal dø af sult. Derfor er der skrappe regler som f.eks. størrelsen af ens formue, osv.
A-kasser er for dem der er for fine/dovne til at tage et arbejde i et supermarked for at forsørge sig selv hvis de skulle miste deres "gode" job.
Den dag der ikke er arbejde til dem der gerne vil og kan arbejde, da er vores samfund alligevel så langt ude at A-kasser ikke vil fungere.
Den dag der ikke er arbejde til dem der gerne vil og kan arbejde, da er vores samfund alligevel så langt ude at A-kasser ikke vil fungere.
Hvor meget er den da paa?
Hvorfor saa have overfoerselshjaelpen?
Hvor mange procent skal jeg saa *ikke* betale i skat, naar jeg alligevel ikke kan faa overfoerselshjaelpen?
Men det goer overfoerselshjaelpen jo?
Jojo, men saa er der ikke rigtigt nogen grund til at betale staten for det.
Baade og.
Nu sker der saa det, at min kammerat har ejet firma ved siden af hans job.
Dette firma skal enten oploeses eller saettes i bero, for at han kan faa udbetalt A-kasse.
Det kan alle idag, det er jo problemet?
Alle junkier du ser paa gaden, faar kontanthjaelp.
Eh, nej?
Overfoerselshjaelpen er udtaenkt og implementeret i vores stat, netop for at sikre folk mellem jobs.
Problemet er at reglerne ikke giver mening.
De undergraver problemloesningen, fremfor at gavne samfundet.
Kontanthjælpen er altså højere end 4500 kr. efter skat.
Begge burde have meldt sig ind i en a-kasse mens de tjente gode penge
Hvor mange procent skal jeg saa *ikke* betale i skat, naar jeg alligevel ikke kan faa overfoerselshjaelpen?
og på den måde have forsikret sig selv mod arbejdsløshed.
Det kan være trælse penge at bruge på det i opgangstider, men man kan ret hurtigt blive glad for det i nedgangstider.
Jojo, men saa er der ikke rigtigt nogen grund til at betale staten for det.
Et medlemskab af en a-kasse er i mine øjne ligeså vigtigt som en indboforsikring til mit hjem og en rejseforsikring hvis jeg skal ud af landet og selvom dagpengeperioden bliver forkortet, så er der stadig mulighed for at sikre en del af sin indtægt i en periode uden man bliver mødt med krav om at sælge hus, bil osv.
Baade og.
Dette firma skal enten oploeses eller saettes i bero, for at han kan faa udbetalt A-kasse.
Jeg er personligt ret glad for, at ikke bare hvem som helst kan få kontanthjælp
Kontakthjælp er tiltænkt at være en sidste udvej for at folk uden job ikke skal dø af sult.
Eh, nej?
Overfoerselshjaelpen er udtaenkt og implementeret i vores stat, netop for at sikre folk mellem jobs.
Derfor er der skrappe regler som f.eks. størrelsen af ens formue, osv.
Problemet er at reglerne ikke giver mening.
De undergraver problemloesningen, fremfor at gavne samfundet.
Og du mener selvfølgelig at alle kan beholde deres lejlighed centralt i København på en minimumsløn?
Nej A-kasser har intet med at gøre om man er doven eller fin på den, det er en forsikring der gør at man ikke går fra hus og hjem, hvis man skulle stå uden arbejde i et stykke tid.
Og du mener selvfølgelig at alle kan beholde deres lejlighed centralt i København på en minimumsløn?
Nej A-kasser har intet med at gøre om man er doven eller fin på den, det er en forsikring der gør at man ikke går fra hus og hjem, hvis man skulle stå uden arbejde i et stykke tid.
milandt (112) skrev:A-kasser er for dem der er for fine/dovne til at tage et arbejde i et supermarked for at forsørge sig selv hvis de skulle miste deres "gode" job.
Og der er så nogen af os (går ud fra der er flere end mig :P) der ser det som en mulighed for at man kan få frihed, i et mindre stykke tid, til at søge tilbage til den del af arbejdsmarkedet man gerne vil være på, i stedet for at "spilde" tiden med at skulle først søge job i ufaglærte stillinger for bagefter under job at skulle skrive nye ansøgninger til de stillinger man egentlig gerne vil ende med at have.
Og iøvrigt ville supermarkederne nok være rimelig overfyldte med arbejdskraæft hvis alle på dagpenge ligepludselig skulle over i den sektor (eller anden tilsvarende sektor for ufaglærte med rimelig kort oplæring). Så jeg vil mene A-kasserne er en god ide for netop at hjælpe folk mellem jobs.
Men det kan da også godt være at jeg bare er for fin og doven til et job i et supermarked.
Du mener altså at en IT-konsulent der tjener 800.000 om året, ikke må bo i en lejlighed der reflekterer dette, da han ikke ville kunne bo der på en mindsteløn?
Du mener altså at en IT-konsulent der tjener 800.000 om året, ikke må bo i en lejlighed der reflekterer dette, da han ikke ville kunne bo der på en mindsteløn?
= A-kasse.milandt (118) skrev:#117
Jo, men han ville gøre klogt i at lægge lidt til side så han ikke skulle flytte fra hus og hjem hvis han skulle gå arbejdsløs i et år eller to.
fidomuh (113) skrev:
Eh, nej?
Eh, jo?
Arbejdsløse er jo uden indkomst, hvis de ikke har forsikret sig mod det. Og så må man jo leve som man kan uden indkomst.
Kontanthjælpen er en last resort når folk vitterligt ikke længere kan forsørge sig selv, da vi ikke ønsker folk skal dø af sult i Danmark.
Kontanthjælpen er for folk, der er så langt ude, at selve deres eksistens er truet.
Kontanthjælpen er ikke en statlig arbejdsløshedsforsikring.
Du kan ikek faaet job i et supermarkede anyway. Det er kun idioter der paastaar det er en stensikker mulighed.
De vil slet ikke have saa hoejt uddannede ind som IT folk typisk er, dertil kommer, at de vil have langtidsansatte, ikke folk der skrider om 2 maaneder, fordi de fandt et andet job.
Udover det saa er de fleste supermarkede proppede lige nu, logisk nok.
"tage skade" ? Vores oekonomi tager skade af de her fuckwads der ikke vil hjaelpe dem der betaler meget i skat, til at kunne blive ved med at betale meget i skat.
Dit argument er altsaa at man skal smide alle sine ting ud, for at arbejde i et supermarkede, fremfor at faa hjaelp til at bibeholde en hoej oekonomi?
Jamen Polen er sikkert helt enige med dig.
Det giver bare ikke mening set med samfundets oejne.
Alt du siger er, at det er dumt at have dyre ting.
Et forbrugersamfund er altsaa rimeligt umuligt i din verden.
Du kan ikek faaet job i et supermarkede anyway. Det er kun idioter der paastaar det er en stensikker mulighed.
De vil slet ikke have saa hoejt uddannede ind som IT folk typisk er, dertil kommer, at de vil have langtidsansatte, ikke folk der skrider om 2 maaneder, fordi de fandt et andet job.
Udover det saa er de fleste supermarkede proppede lige nu, logisk nok.
"tage skade" ? Vores oekonomi tager skade af de her fuckwads der ikke vil hjaelpe dem der betaler meget i skat, til at kunne blive ved med at betale meget i skat.
Dit argument er altsaa at man skal smide alle sine ting ud, for at arbejde i et supermarkede, fremfor at faa hjaelp til at bibeholde en hoej oekonomi?
Jamen Polen er sikkert helt enige med dig.
Det giver bare ikke mening set med samfundets oejne.
Alt du siger er, at det er dumt at have dyre ting.
Et forbrugersamfund er altsaa rimeligt umuligt i din verden.
milandt (118) skrev:Jo, men han ville gøre klogt i at lægge lidt til side så han ikke skulle flytte fra hus og hjem hvis han skulle gå arbejdsløs i et år eller to.
Er det ikke netop derfor vi har en A-kasse?
Eh, nej?
Jojo, det er derfor vi har overfoerselshjaelpen?
Nej, det er det ikke.
Det har intet med sult at goere.
Nej, det er det ikke.
Kontanthjaelpen har *INTET* med sult eller lignende at goere.
Det er faktisk 100% ligepraecis det det er.
Please, go read stuff.
Det er *IKKE* meningen at overfoerselshjaelpen skal vaere en langtidsloesning. Paa *INGEN* maade.
Det du beskriver er jo netop en gratis pengepose til alle der bare ikke gider forsoege sig selv, det er langt fra meningen.
Det er meningen at du skal hjaelpes mellem dine jobs.
Eh, jo?
Eh, nej?
Arbejdsløse er jo uden indkomst, hvis de ikke har forsikret sig mod det. Og så må man jo leve som man kan uden indkomst.
Jojo, det er derfor vi har overfoerselshjaelpen?
Kontanthjælpen er en last resort når folk vitterligt ikke længere kan forsørge sig selv, da vi ikke ønsker folk skal dø af sult i Danmark.
Nej, det er det ikke.
Det har intet med sult at goere.
Kontanthjælpen er for folk, der er så langt ude, at selve deres eksistens er truet.
Nej, det er det ikke.
Kontanthjaelpen har *INTET* med sult eller lignende at goere.
Kontanthjælpen er ikke en statlig arbejdsløshedsforsikring.
Det er faktisk 100% ligepraecis det det er.
Please, go read stuff.
Det er *IKKE* meningen at overfoerselshjaelpen skal vaere en langtidsloesning. Paa *INGEN* maade.
Det du beskriver er jo netop en gratis pengepose til alle der bare ikke gider forsoege sig selv, det er langt fra meningen.
Det er meningen at du skal hjaelpes mellem dine jobs.
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1359773.ece
Så blev newz.dk da lige nævnt på EB.dk :-)
Det er en meget ærlig Simon Bauer, der tager telefonen hos a-kassen Min A-Kasse(tidlige STA). Min A-Kasse er efter ihærdig indsats fra medlemmer af nationen! og debatører på newz.dk, afsløret som bagmænd til en kampagne om betingelserne for at at bistandshjælp, der har kørt på nettet i et par uger.
Selv i supermarkeder er det altså svært at få et job hvis du samtidig gør opmærksom på at du ved siden af søger videre efter et job i samme stil som du havde før.milandt (112) skrev:A-kasser er for dem der er for fine/dovne til at tage et arbejde i et supermarked for at forsørge sig selv hvis de skulle miste deres "gode" job.
Hvorfor skulle de bruge tid og penge på lære mig op, hvis jeg finder et nyt job en måned efter?
fidomuh (113) skrev:
Det afhænger af flere forskellige ting. Er du under 25 år og hjemmeboende kan du f.eks. få ca. 3000 kr. brutto, mens du som forsørger (stadig under 25 år) kan få ca. 13000 kr. brutto.
Er du over 25 år er der også forskellige takster. Udeboende uden børn er ca. 10000 kr. brutto og har du børn er taksten som den for under 25 år.
fidomuh (113) skrev:
For at hjælpe dem der af en eller anden årsag ikke selv kan. Nogle er uarbejdsdygtige af forskellige årsager, og selvom en stor gruppe af dem ikke burde være på kontanthjælp, så er de det desværre.
Du skal ikke slippe billigere i skat fordi du er medlem af en a-kasse ligesom du heller ikke skal slippe for at betale skat til sygehuse, ældrepleje, skoler m.v. bare fordi du ikke bruger tingene.
fidomuh (113) skrev:
Nej - ikke hvis man ser på de krav der følger med for at få kontanthjælp.
fidomuh (113) skrev:
Baade og.
Reglerne omkring at være selvstændig og dagpengemodtager på samme tid er kringlede, og min a-kasse fraråder det til hver en tid, men det er pt. muligt at få dagpenge i 78 uger selvom man er selvstændig, der er dog en række krav der skal opfyldes.
fidomuh (113) skrev:
Selv junkier er også en slags mennesker. De der ikke får kontanthjælp får nok førtidspension, men du mener måske, at de bare skal ignoreres og meldes ud af samfundet?
milandt (112) skrev:A-kasser er for dem der er for fine/dovne til at tage et arbejde i et supermarked for at forsørge sig selv hvis de skulle miste deres "gode" job.
Det må jeg sgu huske, jeg melder mig hermed ud i dag, også min lønforsikring.
Så kan den løn fra Brugsen på 16.000 kr. (FØR SKAT) jo dække mine udgifter på 20.000 kr. (EFTER SKAT) om måneden, men hey så har jeg da god samvittighed ikke.
Hah. Jeg overvejede faktisk at ringe til ham.MOA (126) skrev:http://ekstrabladet.dk/nationen/article1359773.ece
Men jeg skulle i stedet bruge tiden på at ringe efter en limo! ):
milandt (132) skrev:#131 eller du skal nedsætte dit forbrug en smule. utroligt som en smule opsving får folk til at tro at det er en menneskeret at have et kæmpe forbrug :)
JA DU HAR FULDKOMMEN RET HAR DU!!!!!11
Ved du som udgangspunkt hvad jeg tjener? Jeg bruger under 1/2 delen af min udbetaling til faste udgifter, nu er det pludselig ikke så slemt vel?
Jeg kan jo selvfølgelig også bare udskyde mit afdrag på huset endnu 10-15 år... er det dit gode råd?
#134 så hvis dit forbrug er 20.000 og under halvdelen er faste udgifter, så burde du også kunne klare dig for 16.000 før skat. så har du ca 10.000 udbetalt. solved..
og ja, du bør selvfølgelig betale mere af på dit hus i opgangstider så du kan tillade dig at betale mindre af på det i nedgangstider.
hvis du ikke har mulighed for at tilpasse dig så vil jeg skyde på at du har sat dig for hårdt i et for dyrt hus måske.
og ja, du bør selvfølgelig betale mere af på dit hus i opgangstider så du kan tillade dig at betale mindre af på det i nedgangstider.
hvis du ikke har mulighed for at tilpasse dig så vil jeg skyde på at du har sat dig for hårdt i et for dyrt hus måske.
#134 nej de består af mange ting.
Afdrag på hus ca. 14.000 kr.
2 x børn (Børnehave/Vuggestue) ca. 4.000 kr. per måned
Afdrag på bil ca. 2.000 kr.
Ja så skal du smide mad, forbrug, internet, telefoni, tøj (4 personer) osv. oveni. Og a-kasse/fagforening + lønforsikring (ca. 1.500 kr./md)
Det kan godt være du er single og bor i en lille kælder lejlighed, men når virkeligheden en dag indhenter dig, så får du at se sådan en ussel løn på 16.000 kr. jo intet dækker.
Så kald mig endelig fin på den med sådan en a-kasse og lønforsikring.
P.s. jeg betaler topskat og vil hvert år gøre det når vi er nået 3 mdr. ind i hvert nyt år, dvs. din udregning er fuldkommen ubrugelig. Så hvis jeg får 16.000 kr. i løn har jeg 6.080 kr. i hånden.
Ups hva :-)
Afdrag på hus ca. 14.000 kr.
2 x børn (Børnehave/Vuggestue) ca. 4.000 kr. per måned
Afdrag på bil ca. 2.000 kr.
Ja så skal du smide mad, forbrug, internet, telefoni, tøj (4 personer) osv. oveni. Og a-kasse/fagforening + lønforsikring (ca. 1.500 kr./md)
Det kan godt være du er single og bor i en lille kælder lejlighed, men når virkeligheden en dag indhenter dig, så får du at se sådan en ussel løn på 16.000 kr. jo intet dækker.
Så kald mig endelig fin på den med sådan en a-kasse og lønforsikring.
P.s. jeg betaler topskat og vil hvert år gøre det når vi er nået 3 mdr. ind i hvert nyt år, dvs. din udregning er fuldkommen ubrugelig. Så hvis jeg får 16.000 kr. i løn har jeg 6.080 kr. i hånden.
Ups hva :-)
#136 hvis du rammer loftet for topskat allerede efter 3 måneder, så har du en rimelig høj løn. da vil en a-kasse ikke engang kunne sikre dig noget nær det du tjener nu hvis du skulle miste dit job, no? du har så tegnet en lønforsikring oveni, oh well.
dit regnestykke giver jo heller ikke mening. før sagde du at du havde udgifter for 20.000 og at du brugte under halvdelen af dine penge på faste udgifter. det vil sige at du hver måned har mindst 20.000 at lægge til side.
hvis du gør det i f.eks. 6 måneder, så kan du fortsætte med at leve som du gør i 6 måneder efter du har mistet dit job (skulle det ske) mens du leder efter et andet job.
pengene kan jo evt. investeres imellemtiden så de ikke bare står på en opsparing og bliver spist op af inflation.
jeg tror at du er bedre stillet og har flere muligheder end de fleste.
dit regnestykke giver jo heller ikke mening. før sagde du at du havde udgifter for 20.000 og at du brugte under halvdelen af dine penge på faste udgifter. det vil sige at du hver måned har mindst 20.000 at lægge til side.
hvis du gør det i f.eks. 6 måneder, så kan du fortsætte med at leve som du gør i 6 måneder efter du har mistet dit job (skulle det ske) mens du leder efter et andet job.
pengene kan jo evt. investeres imellemtiden så de ikke bare står på en opsparing og bliver spist op af inflation.
jeg tror at du er bedre stillet og har flere muligheder end de fleste.
Riotfellow (107) skrev:terracide (101) skrev:
*host*
Du har vist misforstået noget...google "MASSAKRE"
ghostface (108) skrev:*host*
http://www.fas.org/irp/eprint/arens/chap1.htm
Kapitel 4 har specielt relevans.
Men mener du at USA skulle have dræbt flere civile end de gjorde da?
mazing (138) skrev:Irrelevant mening:
milandt, du lyder som en der er født med en sølvske i munden.
hvis du med det mener altid været i stand til at klare mig selv uden forældrekøb, dagpenge, a-kasse mv og altid tjent mine egne penge og ikke levet over evne, så ja.. eller det var måske ikke det du mente?
edit: fik faktisk SU i 3 år. betalte alt tilbage på nær 7% (som man er fritaget for at betale tilbage) fordi jeg havde tjent for meget ved siden af studierne.
Denne debat kan afgøres meget hurtigt: hvor mange af jer vil kæmpe for total afskaffelse af kontanthjælpen? Dem af jer, som ikke kan svare bekræftende på dette spørgsmål er dem, som også forventer at få hjælp når I kommer ud at skide pga. uforudseelige omstændigheder. Og så kan I sidde her og spille nok så frelste, men hvad nytter det når I samtidig er de første til at stille jer op bistandskøen for at tigge om hjælp når det endelig brænder på?
Hvis du vil starte sådan en kampagne, milandt, og følge den helt til dørs, så vil jeg i øvrigt gerne skrive under, for så må det være et vilkår vi alle kan blive enige om at indordne os under. Men mener du at det er det?
Hvis du vil starte sådan en kampagne, milandt, og følge den helt til dørs, så vil jeg i øvrigt gerne skrive under, for så må det være et vilkår vi alle kan blive enige om at indordne os under. Men mener du at det er det?
#142 Det er jo ikke "os" det handler om.
Der er hele BYDELE på overførselsindkomst. Børn kommer ind i systemet allerede når de er små ved at forældrene presser på for at få dem i specialklasser.
På den måde har man diagnose og frikort til staten danmarks tag-selv-borg resten af livet.
Socialkammeraterne vil gerne få det til at virke som om der ikke er penge nok i systemet til ordentlig velfærd men det er løgn fra ende til anden.
Der ville være RIGELIGT penge til at forsøge de virkeligt trængende i dk, hvis vi ikke havde godhedsindustrien.
Tror du det er for sjov Selsmoseskolen i Tåstrup er den der ubetinget koster flest penge pr. elev.
De er alle fremtidige bistandsklienter... Og de vil alle dage koste os 5-10-20 gange så meget som alm mennesker.
(nej jeg har ingen anden løsning end gaskammer til dem)
Der er hele BYDELE på overførselsindkomst. Børn kommer ind i systemet allerede når de er små ved at forældrene presser på for at få dem i specialklasser.
På den måde har man diagnose og frikort til staten danmarks tag-selv-borg resten af livet.
Socialkammeraterne vil gerne få det til at virke som om der ikke er penge nok i systemet til ordentlig velfærd men det er løgn fra ende til anden.
Der ville være RIGELIGT penge til at forsøge de virkeligt trængende i dk, hvis vi ikke havde godhedsindustrien.
Tror du det er for sjov Selsmoseskolen i Tåstrup er den der ubetinget koster flest penge pr. elev.
De er alle fremtidige bistandsklienter... Og de vil alle dage koste os 5-10-20 gange så meget som alm mennesker.
(nej jeg har ingen anden løsning end gaskammer til dem)
#143 Det er fint, og det skal løses. Af nogen der har forstand på det. Men det er jo ikke det vi snakker om. Jonas Hansen og hans Monet-åkander ser ikke ud som de stammer fra et af de kvarterer?
Jeg ved ikke om kontanthjælpen bør afskaffes. Men det er en interessant idé.Anders Feder (142) skrev:Hvis du vil starte sådan en kampagne, milandt, og følge den helt til dørs, så vil jeg i øvrigt gerne skrive under, for så må det være et vilkår vi alle kan blive enige om at indordne os under. Men mener du at det er det?
Til gengæld mener jeg at der er masser på overførselsindkomst der kunne klare sig uden, hvis der var vilje til at tilpasse sig og til at arbejde - måske endda i en branche anden branche end den man evt. er blevet fyret fra eller til et lavere betalt job end det man kom fra.
milandt (147) skrev:Jeg ved ikke om kontanthjælpen bør afskaffes. Men det er en interessant idé.
Til gengæld mener jeg at der er masser på overførselsindkomst der kunne klare sig uden, hvis der var vilje til at tilpasse sig og til at arbejde - måske endda i en branche anden branche end den man evt. er blevet fyret fra eller til et lavere betalt job end det man kom fra.
Det kan du mene alt det du vil, men hvis der ikke lægger et ønske om virkelige ændringer bag, så er det ikke andet end tom snak. Det lyder mest som om du gerne vil have at alle andre skal betale til din velfærd, men ikke omvendt?
Der er sgu ingen mentalt velfungerende mennesker, der har lyst til at leve på bistand. Det udbetalte beløb rækker ikke til meget mere end basal overlevelse (medmindre man har skudt 80 unger ud og scorer ekstra på børnechecken and what have you).
Kontanthjælpssystemet er et sted hvor man placerer folk, der af den ene eller anden grund ikke magter at have fast arbejde, men som heller ikke er "egnet" til førtidspension. Jeg vil tro, at størstedelen af de langtidsledige på kontanthjælp er enten behandlingskrævende psykisk syge eller mennesker med store psykosociale vanskeligheder.
En stor del af dem kunne formentlig hjælpes videre med pikkedyre mentorordninger og målrettet terapi/psykiatrisk behandling, men den politiske vilje mangler. - Blandt andet fordi "de blå" ikke ønsker at financiere sådan noget ukvantificerbart pjat, som ikke let lader sig skematisere.
In short: Rigtig, rigtig mange bistandsklienter står i en situation, hvor de ikke bare kan "tage sig sammen og finde et arbejde".
Kontanthjælpssystemet er et sted hvor man placerer folk, der af den ene eller anden grund ikke magter at have fast arbejde, men som heller ikke er "egnet" til førtidspension. Jeg vil tro, at størstedelen af de langtidsledige på kontanthjælp er enten behandlingskrævende psykisk syge eller mennesker med store psykosociale vanskeligheder.
En stor del af dem kunne formentlig hjælpes videre med pikkedyre mentorordninger og målrettet terapi/psykiatrisk behandling, men den politiske vilje mangler. - Blandt andet fordi "de blå" ikke ønsker at financiere sådan noget ukvantificerbart pjat, som ikke let lader sig skematisere.
In short: Rigtig, rigtig mange bistandsklienter står i en situation, hvor de ikke bare kan "tage sig sammen og finde et arbejde".
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.